NAUCZANIE ZDALNE 2

Dzień dobry!
Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – mogą korzystać z materiałów przygotowanych dla innych grup.
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.

Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/woda-zrodlo-zycia

Materiał do zajęć zdalnych

Grupa: Żabki, Biedronki
Tydzień
30.03 – 3.04.2020 r
Opracowały: Mirosława Urbańska, Maria Jolanta Czepek

BLOK TEMATYCZNY: WIOSENNE PRZEBUDZENIE

Cele główne
1. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów.)
2. Wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie.
3. Wzbogacanie wiedzy o ptakach i kwiatach.
4. Rozwijanie sprawności manualnej.
5. Utrwalenie nazw kolorów.

Hej kochane przedszkolaczki, wiecie, że przyszła już wiosna…. Może ją już widziałyście?
Jeśli nie – to zaproście mamę lub tatę na spacer.

1. Spacer po okolicy, do lasu w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny: zielonej młodej trawy, pierwszych pączków na drzewach, pierwszych kwiatów, zwierząt – w tym owadów i ptaków.
Wsłuchiwanie się w śpiew ptaków, zwrócenie uwagi, że tylko w ciszy słychać odgłosy lasu.
Wykorzystanie spaceru do utrwalenia nazw kolorów (3 -latki). Pytamy dzieci: Jakiego koloru są pąki, listki, kwiaty, trawa itp.

2. Czytamy i omawiamy wiersz
„Zwiastuny wiosny”
Mała Zosia się zastanawiała, dlaczego jaskółka już przyleciała.
Czyżby się wiosna do nas zbliżała?
Robi się cieplej i wiatr mniej wieje, słoneczko częściej się do nas śmieje.
Po czym więc dzieci wiosnę poznają?
Po listeczkach zielonych, które wyrastają?
Czy po kwiatach, które z ziemi wychodzą i pączki puszczają?
A może po tym jak słoneczko coraz mocniej przygrzewa,
zielenią się łąki, zielenią się drzewa.
Ptaki z ciepłych krajów do nas przybywają i radosnym śpiewem wiosnę już witają.
I mały przebiśnieg budzi się do życia, piękny i radosny jako zwiastun wiosny.
Cieszmy się zatem, że nadchodzi wiosna, w błękitnej sukience, ciepła i radosna.
Wędrować będzie dookoła świata, czekając cierpliwie na powitanie lata.
Link do wierszyka „ Zwiastuny wiosny” (ilustracje)

„Zwiastuny wiosny” – wiersz + ilustracje

3. A teraz zamknijcie oczy i wsłuchajcie się w odgłosy wiosennej przyrody.

4. Rozwiązujemy zagadki
Jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę? Rozwiązanie zagadki wskaż na obrazku.

Wiosną słyszysz jej kukanie.
Je gąsienice na śniadanie (KUKUŁKA)

Powrócił do nas
z dalekiej strony
ma długie nogi
i dziób czerwony (BOCIAN)

Ptaszek co ludziom wiosnę zwiastuje.
Gniazda pod dachem sobie buduje.
Przed deszczem nisko zatacza kółka.
Wiadomo wszystkim, że to … .( JASKÓŁKA)

On pierwszy do nas
z ciepłych krajów wrócił
i nad polami
piosenkę zanucił (SKOWRONEK)

(Obrazki ptaków w załączniku.)

Jakie nazwy ptaków zapamiętaliście? Podzielcie je na sylaby klaszcząc w dłonie.
(bo – cian, sko – wro – nek, jas – kół – ka, ku – kuł – ka)

5. Jak już wiecie razem z wiosną przyleciały bociany. Wykonajcie bociana z płatków kosmetycznych.
Potrzebne będą płatki kosmetyczne, klej, niebieska kartka, czerwona kartka, czarna farba

(Obrazek bociana w załączniku.)

Mamy nadzieję, że praca nie sprawiła Wam trudności. Na koniec możecie wykończyć kompozycję np. zieloną trawą, kolorowymi kwiatami, słońcem.
To Wasza praca i do Was należy decyzja jak ostatecznie będzie wyglądać , na pewno pięknie , więc już teraz – Wam gratulujemy!!!

6. Ćwiczenia artykulacyjne: naśladujcie głosy ptaków.
Rodzic opowiada, demonstrując prawidłową artykulację i odpowiednie ruchy ptaków: bocian – rozgląda się wokoło i głośno klekoce – kle, kle (ręce wyprostowane do przodu tworzą dziób bociana i „klaszczą”, naśladując klekotanie),
kukułka – siada na gałązce i głośno kuka – ku-ku, ku-ku (ręce tworzą małe skrzydełka, dzieci naśladują kukanie),

7. Posłuchajcie piosenki o bocianie. Spróbujcie zaśpiewać razem z mamą, tatą, rodzeństwem.

8. List od wiosny

Kochane dzieci!
Witam Was serdecznie. Na pewno wiecie już, że odeszła od nas Zima i przyszłam do Was ja – czyli Wiosna. Wraz ze mną przyleciały ptaki. Na pewno wiecie jakie. Widziałam, że wykonałyście pięknego bociana z płatków kosmetycznych. Ale także zakwitły pierwsze wiosenne kwiaty. Nazwijcie kwiaty( rodzice czytają, a wy powtarzacie) i powiedzcie rodzicom jakiego są koloru.
A teraz liczymy kwiatki. Żabki liczą krokusy, a biedronki hiacynty. Pokazujemy tyle paluszków ile jest kwiatów.

(Obrazki kwiatów w załączniku.)

9. Hiacynt malowane palcami.
Do wykonania tej pracy będą potrzebne farby, kartka i…wasz paluszek ! 🙂

(Obrazki kwiatów w załączniku)

10. Zabawa naśladowcza NASIONKA

Dzieci przy muzyce Vivaldiego zamieniają się w nasionka. Link do utworu muzycznego

Wykonują polecenia Rodzica.
Wyobraźcie sobie, że jesteście teraz małymi nasionkami, które znajdują się w ziemi. Jest wam ciepło. Jest tu cicho i ciemno. ( dzieci leżą na dywanie zwinięte w kłębek)
Spadł na was delikatny deszczyk, powoli zaczyna wam brakować miejsca w skorupce, robi się wam za ciasno w malutkiej skorupce. (dzieci nadal leżą na dywanie , powoli prostują ręce i nogi)
Teraz poświeciło na Was słoneczko jest Wam ciepło i miło, znowu rośniecie i rośniecie. (dzieci na początku kucają, następnie powoli wstają)
Z malutkich nasionek wyrastają piękne kwiaty , które próbują sięgnąć nieba.( dzieci wstają, podnoszą ręce wysoko do góry, wyciągają się).

Powodzenia Żabki i Biedronki!
Dziękujemy Wam za wspólną zabawę i naukę!
Powracamy w następnym tygodniu oczywiście pełni siły i zapału do nowych zadań, bo Święta Wielkanocy przed Nami Pa! Pa! 

Załączniki do powyższych zadań:

Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 30 marca 2020

Ikonka facebooka
Przedszkole Publiczne w Łaszewie na facebooku
Skip to content