ZDALNE NAUCZANIE 10

Dzień dobry!
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.
Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – materiały w następnym poście.

Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/na-lace

Materiał do zajęć zdalnych
grupa : Biedronki, Żabki
Tydzień 25.05– 29.05.2020 rok
Opracowały: Maria Jolanta Czepek, Mirosława Urbańska

BLOK TEMATYCZNY : MOJA RODZINA

Cele główne:
1. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).
2. Wzmacnianie więzi uczuciowej między dziećmi i rodzicami.
3. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
4. Kształtowanie pozytywnych relacji w rodzinie.
5. Tworzenie klimatu bliskości, miłości i akceptacji.
6. Rozwijanie wyobraźni plastycznej.

Drodzy Rodzice, nasz kolejny blok to czas dla RODZINY.
Być dobrym rodzicem to piękne, ale jakże trudne zadanie. Wymaga wiele mądrości, refleksji nad sobą i swoim postępowaniem oraz co ważne, przewidywania konsekwencji własnych działań. Wychowanie dziecka nie powinno być „formowaniem” go wedle własnego kaprysu, ale zaopatrywaniem w takie umiejętności, wartości, które ułatwią mu dorosłe życie i jednocześnie pozwolą mu być sobą. Nie męczcie się z „naginaniem” dziecka do swojego pomysłu. Dajcie mu przestrzeń do rozwoju i towarzyszcie na drodze wzrostu. Dzięki temu, życie zarówno wasze, jak i waszych dzieci będzie szczęśliwsze, mniej stresujące, a w rodzinie zagości radość i pełna harmonia.

Bez wątpienia rodzina jest najlepszym miejscem na świecie. Wspomnień z czasów dzieciństwa w domu rodzinnym nigdy się nie zapomina. Na zawsze pozostają w sercu i pomagają często w dorosłym już życiu.

1. Co to jest?
To jest dom.
Kto mieszka w tym w domu?
W tym domu mieszka pewien przedszkolak – ……… (imię dziecka),
który/a opowie nam dzisiaj o swojej rodzinie.

2. Oglądanie rodzinnych albumów.
Drodzy Rodzice, przygotujcie zdjęcia na których znajduje się Wasza rodzina. Wspólnie z dzieckiem porozmawiajcie o członkach rodziny. Zachęcajcie dziecko do samodzielnych wypowiedzi. Pomogą Wam w tym poniższe pytania:
– Jak ma na imię mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek?
– Kto jest do kogo podobny?
– Kto w rodzinie jest najwyższy/najniższy?
– Kto ma długie, kto krótkie włosy?
– Kto stoi obok mamy/taty?
– Kim jesteś dla mamy/taty?
– Kim jesteś dla babci/dziadka?
– Co robi w domu mama/tata?
– Co lubisz robić razem z rodzicami?
– Jak bawisz się z rodzeństwem?

3. Zabawa bieżna dla całej rodziny – „Kto pierwszy dobiegnie do mamy/taty”.
Na podwórku lub w ogrodzie wyznaczamy trasę, którą dzieci będą biegły. Dzieci stają na jednej linii, a naprzeciwko, na drugiej linii stoi mama/ tata. Na hasło: Dzieci do mamy/taty!- biegną szybko w ich stronę. Kto pierwszy dobiegnie zostaje mamą/tatą.

4. A teraz pobawcie się z rodzicami w kończenie zdań. Rodzic czyta zdanie, a Wy je kończycie.
Mama i tata to twoi… (rodzice)
Problem to niezwykle łatwy: kim jest dla ciebie tata twojego taty? (dziadek)
Jak nazywamy mamę twojego taty? (babcia)
Zagadka to trudna – ale my odpowiedź znamy – kim jest dla mnie mama mojej mamy ? (babcia)

5. Nasze maluszki prosimy o włączenie i uważne wysłuchanie utworu: „Moja wesoła rodzinka”.

Kochani:
– O czym był utwór?
– Co to znaczy „rodzina”?
– Z ilu osób składa się twoja rodzina?
– Jakie imiona noszą twoi rodzice, rodzeństwo, dziadkowie?
Słuchajcie piosenki wiele razy. Mamy nadzieje, że zapamiętacie jej słowa i melodię, może jeszcze uda nam się wspólnie ją zaśpiewać w przedszkolu.

6. Zgadnij, co powiedziałam? Zabawa kształcąca słuch fonemowy.
Rodzic zaprasza dzieci do wspólnej zabawy – mówi sylabami nazwy członków rodziny:
ma-ma, ta-ta, sio-stra, bab-cia , cio–cia itp. Dziecko podejmuje próbę odgadnięcia wypowiadanego wyrazu.

7. Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi – „Znajdźmy misia”.
Jesteśmy w pokoju – Rodzic zawiązuje Wam oczy, następnie idzie za wami. Słowami oraz dotknięciem ramienia naprowadza na miejsce gdzie jest miś (nagrodą dla was za dojście do celu jest przytulas i buziak!). Oczywiście zabawę można powtarzać wiele razy.

8. Połączcie ze sobą portrety takich samych członków rodzin.

Załącznik 1:

zał.1 portrety

Zaznaczcie cień należący do brata.

Załącznik 2:

9. A teraz przygotujcie paluszki i przypomnimy sobie wierszyk „Rodzina”
Ten pierwszy – to nasz dziadziuś (pokazujemy kciuk).
A obok – babunia (drugi palec).
Największy – to tatuś (pokazujemy środkowy palec).
A przy nim – mamunia (pokazujemy czwarty palec).
A to jest – dziecinka mała!(pokazujemy mały palec).
Tralalala la la…
Ato moja rodzinka cała! (pokazujemy całą rączkę).
Tralalala la la…

Przeliczcie członków rodziny występujących w wierszu przy użyciu palców własnej dłoni.

10. Odszukajcie różnice pomiędzy siostrami.

Załącznik 3:

26 MAJA DZIEŃ MAMY
„WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO
NIE ZAPOMNIJCIE DAĆ MAMUSIOM
BUZIACZKA SŁODKIEGO
I POWIEDZIEĆ JAK BARDZO JE KOCHACIE,
ZA TO, ŻE SĄ ZAWSZE BLISKO WAS”.

11. To zadanie wykonajcie razem z tatą. Poproście tatę, aby pomógł Wam wykonać upominek dla Mamy z okazji jej święta.
Kwiatek dla mamy. Potrzebne będą kolorowe kartki, kartka z bloku technicznego w dowolnym kolorze, klej, nożyczki.
Kartkę bloku technicznego składamy na połowę. Z kolorowego papieru wycinamy 7 kółek w jednym wybranym kolorze i 1 kółko żółte. Żółte koło to środek kwiatka, a pozostałe to płatki. Układamy kwiatek na kartce i przyklejamy. Pasek zielonego papieru zwijamy w rulonik i przyklejamy go do kwiatka. Doklejamy listek i kwiatek gotowy.

Załącznik 4:

12. „MAMA”.
– Mamo, zapnij mi guziki!
– Mamo, wciągnij mi buciki!
– Mamo, zawiąż sznurowadło!
– Mamo, podnieś, bo coś spadło!
– Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
– Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
Za to beczeć umie sam.
– Znasz takiego?
– Bo ja znam.

13. LIST OD SKRZATA
Drogie dzieci!
Znam waszą mamusię. Bardzo ją lubię. Martwi mnie jednak jej ciężka praca. Chętnie bym jej pomógł, ale jestem już stary i słaby. Wy natomiast możecie wykonać pewne prace w domu, aby waszej mamusi było lżej. Proponuję, abyście wykonali taką pomocną dłoń, która będzie przypominała wam o waszych obowiązkach domowych.
Liczę na was dzieciaki. Skrzacik

Po wysłuchaniu listu wykonajcie „pomocną dłoń”. Odrysujcie swoją dłoń na kartce i poproście rodzica o wypisanie na poszczególnych palcach Waszego zobowiązania (w jakich czynnościach będziecie mamie pomagać?).

14. Zabawa ruchowa ćwicząca umiejętność weryfikowania prawdy.
Klaśniecie w dłonie, gdy to co rodzic powie o waszej rodzinie będzie prawdą:
– mama ma niebieskie oczy,
– tata nosi okulary,
– mama piecze ciasta,
– tata czyta bajki na dobranoc,
– mama ma długie włosy,
– tata ma wąsy,
– mama ma prawo jazdy itp.

15. Dla utrwalenia treści związanych z rodziną prosimy o obejrzenie prezentacji –
„Moja rodzina” na stronie:
https://panimonia.pl/2020/05/18/moja-rodzina-przedszkolne-inspiracje/

16. Kochane przedszkolaki! Mamy dla Was taką propozycję. Zróbcie wspólne zdjęcie z rodziną. Poproście rodziców o wydrukowanie z komputera lub wywołanie zdjęcia. Razem wykonajcie ramkę, oprawcie i postawcie lub powieście zdjęcie w swoim pokoju.

Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 25 maja 2020

Ikonka facebooka
Przedszkole Publiczne w Łaszewie na facebooku
Skip to content