Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 1 czerwca 2020
Dzień dobry!
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.
Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – materiały w następnym poście.
Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/dzien-dziecka–swieto-wszystkich-dzieci
Materiał do zajęć zdalnych
grupa: Biedronki, Żabki
Tydzień 01.06 – 5.06.2020 rok
Opracowały: Maria Jolanta Czepek, Mirosława Urbańska
BLOK TEMATYCZNY: „Jesteśmy różni, ale tacy sami – wszyscy jesteśmy przyjaciółmi”
Cele główne:
1. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).
2. Wzmacnianie więzi emocjonalnej z dziećmi.
3. Tworzenie klimatu bliskości, miłości i akceptacji.
4. Kształtowanie wśród dzieci postaw tolerancji, akceptacji, wrażliwości i gotowości służenia pomocą.
5. Zaszczepianie zrozumienia i sympatii dla ludzi wykluczanych z powodu swojej odmienności.
Witamy w kolejnym bloku naszej zabawy i nauki, tym razem jego treści skupią się na Was kochane dzieciaki, będzie dużo zabawy, bo przecież to w tym czasie przypada Wasze Święto ,,Dzień Dziecka”. Zastanawiacie się czego życzą Wam Wasze panie i czy za Wami tęsknią?
Tak tęsknimy bardzo, bardzo! Za tym Waszym gwarem, za spontanicznym uśmiechem za niezliczonymi pytaniami dlaczego? Po co? A czego Wam życzymy:
Snów kolorowych, zabaw szalonych, przygód wspaniałych, przyjaciół oddanych, góry słodkości i mnóstwo, mnóstwo radości!!! I do szybkiego zobaczenia!
„Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta.”
Jan Paweł II
No to zaczynamy! Po przygodę z zabawą i nauką ruszamy!
1. Przeczytajcie wierszyk i odpowiedzcie do kogo jest on skierowany?
„My dzieci” Tadeusz Kubiak
My, dzieci, my chcemy śmiać się,
My, dzieci, lubimy słońce,
My, dzieci, kochamy ptasi,
Wesoły, perlisty koncert.
My, dzieci chcemy wybiegać
Z domów w złociste poranki,
My chcemy, by nam nad głową
Furczały barwne skakanki.
My chcemy kochać motyle,
Po łąkach biegać i gonić,
A w sadach głaskać śnieżyste,
Lecz ciepłe kwiaty jabłoni.
My chcemy, by nasze mamy
Wciąż uśmiechały się do nas,
By nasi dobrzy ojcowie,
Brali nas w czułe ramiona,
My, dzieci, my chcemy kochać
Ptaki, obłoki i drzewa,
My chcemy bawić się w słońcu,
Zmierzchem – kołysanki śpiewać.
– O kim był wiersz? Dlaczego przeczytaliśmy wiersz o dzieciach?
– Czyje jest dzisiaj Święto?
– Jakie były pragnienia/marzenia dzieci z wiersza? Czy ty też masz takie pragnienia? – O czym jeszcze marzysz?
Omówienie Praw Dziecka – http://www.dabrowatar.pl/20-listopada-ogolnopolskim-dniem-praw-dziecka-2015/
Przypomnienie dziecku jego praw (odczytanie ich wspólnie z dzieckiem) – Dzień Dziecka obchodzi cały świat. To święto przypomina o prawie dzieci do szczęśliwego dzieciństwa, w którym jest miejsce na zabawę, naukę, miłość, bezpieczeństwo, zrozumienie, sprawiedliwość, uśmiech. DZIECI NADE WSZYSTKO. Każde dziecko – bez względu na kolor skóry, płeć, język, religię – powinno mieć swoje prawa. Wszyscy powinni się o dzieci troszczyć – pomóc dzieciom bawić się, uczyć, dorastać.
2. A teraz pośpiewajcie wspólnie z Majką Jeżowską piosenkę
„Wszystkie dzieci nasze są”.
https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ
3. Zabawa integracyjna – „Iskierka przyjaźni”
Członkowie rodziny siedzą w kręgu, trzymają się za ręce, rodzic wysyła iskierkę przyjaźni – lekko ściska dłoń np. dziecka obok siebie, dziecko przekazuje iskierkę dalej, aż ta powróci do rodzica, który stwierdza: „Iskierka wróciła, płonę wielką przyjaźnią”, wszyscy unoszą ręce w górę w jednym uścisku. Zabawę oczywiście można powtórzyć wielokrotnie 🙂
4. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Szukamy koloru”.
Dziecko porusza się w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce odnajduje w pokoju przedmiot w kolorze podanym przez rodzica i staje przy nim. Zabawę powtarzamy kilka razy.
5. Praca plastyczna „Dziecięce marzenia” – malowanie farbami lub rysowanie kredkami.
6. Zabawa integracyjna – „Przyjacielski krąg”.
Dzieci wspólnie z rodzicami wypowiadają słowa rymowanki i naśladują wykonywane przez niego gesty:
Stoimy ramię przy ramieniu, (Dzieci z rodzicami i rodzeństwem
trzymają się za ręce),
Możemy być wielcy w okamgnieniu, (unoszą złączone ręce, stoją na palcach),
Możemy być także mali, (opuszczają ręce, przykucają),
Ale nigdy nie będziemy sami! (przekazują uścisk sąsiadowi).
7. „Masażyk” – teraz kochani dobieramy się parami, wykonujemy na plecach członka rodziny masażyk według rymowanki:
Szły słonie (uderzamy całą dłonią niezbyt mocno po pleckach),
biegły konie (to samo co wyżej tylko szybciej),
wiła się kręta rzeczka (kreślimy S na pleckach),
szły panie na szpileczkach (teraz pracują paluszki, nakłuwają plecki),
padał drobny deszczyk (jak wyżej tylko szybciej),
czujesz dreszczyk? (paluszki masują okolicę szyi),
Powtarzamy zabawę, my wiemy jak bardzo lubicie zabawy paluszkowe!
8. „Znajdź kogoś, kto…” – Teraz swobodnie poruszajcie się przy muzyce. Na pauzę w muzyce dobieramy się parami według poleceń rodzica: Znajdź kogoś, kto… (ma taki sam kolor oczu/włosów/bluzki jak ty; ma taką samą długość ręki, itp.) i uściśnij mu dłoń, pięknie się ukłoń…itp.
9. Zabawa w parach – „Lustro”.
Członkowie rodziny w parach siadają naprzeciw siebie, przyglądają się sobie i opowiadają o swoim wyglądzie, a następnie naśladują swoje ruchy nawzajem.
10. „Wyprawa na bezludną wyspę” – Wiemy! Każdy rodzic ma wielkie pokłady fantazji, dlatego teraz prosimy je uruchomić i zabrać dzieci na bezludną wyspę, ustalcie co chciałyby zabrać na taką wyspę, co będzie im niezbędne.
11. Praca plastyczna – bezludna wyspa.
Potrzebne materiały: kartka z bloku technicznego, farby, kolorowy papier, klej, nożyczki no i mnóstwo wyobraźni, oczywiście wybór należy do WAS!
Dwa warianty:
a) na kartce z bloku technicznego narysujcie jedną wymarzoną rodzinną wyspę,
b) wykonajcie ją na tacce z kartonu.
Załącznik 1:
12. Kochane maluszki zabieramy Was w podróż wirtualną by poznać dzieci z różnych krajów świata. Poznacie ich wygląd, sposób ubierania się, no i oczywiście zabawy, może którąś z nich przeniesiecie na swoje podwórko i będziecie się świetnie bawić 🙂
a) Praca z obrazkami „Fotografie dzieci z różnych stron świata”.
– rozmowa na temat różnic w wyglądzie dzieci, wskazywanie między dziećmi podobieństw, które występują bez względu na pochodzenie i kulturę, w jakiej one żyją (np. chęć do zabawy).
b) Piosenka „Kolorowe dzieci”.
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
c) Zabawy z różnych stron świata, zapoznanie z obcymi kulturami.
https://mamotoja.pl/7-zabaw-z-roznych-stron-swiata,eksperymenty-i-zabawy-artykul,8737,r1p1.html?fbclid=IwAR1cGZJAKk4yfPR04envbk8KBcM9iDVuMXxtiS4XZrU3o23FcYNMKBiwYSY
13. Kochani w tych materiałach znajdziecie wiele wspaniałych inspiracji do wspólnej zabawy i nauki:
Dzieci – 1 czerwca – Dzień Dziecka – 9 Czerwca – Dzień Przyjaciela
ZAPAMIĘTAJCIE:
1 CZERWCA – DZIEŃ DZIECKA
9 CZERWCA – DZIEŃ PRZYJACIELA