ZDALNE NAUCZANIE 14

Dzień dobry!
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.
Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – dokończcie zaległości.

Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/witajcie-wakacje

Materiał do zajęć zdalnych
grupa: Biedronki, Żabki
Tydzień 22.06– 26.06.2020 rok
Opracowały: Maria Jolanta Czepek, Mirosława Urbańska
BLOK TEMATYCZNY: WAKACYJNE PODRÓŻE

Cele główne:
1. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).
2. Utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach (nad wodą, w górach, w lesie, na rowerze).
3. Utrwalenie imienia i nazwiska/adresu.
4. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
5. Rozwijanie sprawności manualnej.

Wakacje to podróże !
Gdy wakacje się zbliżają dzieci w podroż wyruszają, z rodzicami się pakują i przygody oczekują. I choć czas beztroski taki o bezpieczeństwie pamiętajcie dzieciaki !!!
Wszystkim Rodzicom składamy najserdeczniejsze podziękowania za całoroczną współpracę i życzymy, by okres wakacyjny był czasem odpoczynku i radości. Do zobaczenia!!!

Wychowawcy

1. Słuchanie wiersza B. Formy ,,Lato i dzieci”.

Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.

Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
– Chodźcie się pobawić! –
głośno do nas woła.

Nad morze, w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.

– Gdzie zatrzyma się lato?
– Gdzie lato nas zaprasza? (nad morze, w góry)

JEDZIEMY NA WAKACJE!

2. Rodzic zaprasza dziecko i rodzeństwo do pociągu – tworzymy wagoniki (ręce, następnego dziecka na ramionach lub w pasie poprzedniego) i odtwarza piosenkę „Zabawa w pociąg”.
Zatrzymuje nagranie i ogłasza stację.

Piosenka „Zabawa w pociąg”:

Jedzie pociąg, jedzie pociąg,
a w pociągu dzieci.
Jadą, jadą na wycieczkę,
słonko jasno świeci.
(dziecko z rodzeństwem lub rodzicami tworzą pociąg i poruszają się po pokoju)
Pierwszy wagon: hop (zatrzymują się i podskakują)
Drugi wagon: tup, tup (tupią)
Trzeci wagon: klap, klap, klap (klaszczą)
Pociąg jedzie w świat.

STACJA I

a) Dojechaliśmy nad morze, stoimy na brzegu i skaczemy przez fale – rodzic woła: płynie fala coraz, bliżej, hop! – i w tym momencie wszyscy wykonują podskok obunóż, liczba skoków według uznania rodzica.

b) Słuchanie wiersza „Na plaży” T. Ratajczak

Chlapu – plastu, już od brzasku
Budujemy miasto z piasku

Piękne miasto nad miastami
W jakim nie mieszkamy sami

Domy barwne aż nad podziw
Fruwa się w nich, czy też chodzi?

Można by tu żyć wspaniale
Gdyby deszcz nie padał wcale.

Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami:

– Co budowały dzieci?
– Z czego było miasto, które budowały?
– Co jeszcze można robić na plaży?

Załącznik 1:

c) „Szukamy muszelek”– zabawa naśladowcza.

Dziecko chodzi swobodnie. Co jakiś czas kuca i naśladuje szukanie muszelek w piasku.
Wstaje, robi „muszelkę” ze swoich dłoni, przykłada do ucha i nasłuchuje, jak szumi. Wkłada muszelkę do koszyka i chodzi dalej.

d) Połącz w pary takie same klapki.

Załącznik 2:

zał. 2

e) Obejrzyjcie filmik – Bezpieczeństwo dzieci nad wodą:

Ponowne odtworzenie I zwrotki piosenki „ Zabawa w pociąg” i ogłoszenie stacji.

STACJA II

a) Dojechaliśmy w okolice pięknego lasu, przesiadamy się na rowery – dziecko kładzie się na plecach i nogami wykonuje w powietrzu rowerek.

b) Czy wiecie jak powinien wyglądać prawidłowy – bezpieczny strój małego rowerzysty?

Załącznik 3:

(zwrócenie uwagi na ochraniacze na kolana, łokcie, kask ochronny na głowę)

c) Obejrzyjcie filmik – Zasady bezpieczeństwa na rowerze:

d) Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Może zobaczymy”.

Idźmy leśną ścieżką,
cicho, cichuteńko
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałązki na gałąź.

I niech nikt po lesie
Nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś mały ptaszek,
którego nie znamy.

I będzie nas witał
wesołą piosenką..
Tylko idźmy lasem
Cicho, cichuteńko.

– Co możemy zobaczyć w lesie?
– Jak zachowujemy się w lesie?

e) Zabawa naśladowcza – „Jak poruszają się zwierzęta?”

– dzieci poruszają się jak misie – ciężko, powoli,
– dzieci poruszają się jak wiewiórki – skaczą,
– dzieci poruszają się jak jeże – małe kroki.

f) Obejrzyjcie filmik – Jak powinniśmy zachowywać się w lesie?

Odtworzenie jednej zwrotki piosenki „Zabawa w pociąg” i ogłoszenie następnej stacji.

STACJA III

a) Przyjechaliśmy w góry, idziemy wysoko, wysoko na łąkę w górach, czyli halę – dziecko chodzi po pokoju, wysoko podnosząc nogi.

b) Jakie atrakcje czekają na nas w górach?

Załączniki 4:

c) Zabawa ruchowa – „Wysokie i niskie góry”.
Dziecko biega w tempie podanym przez klaskanie. Na hasło: Wysokie góry! – wspina się na palce i unosi ręce wysoko w górę. Na hasło: Niskie góry! – kuca i pochyla się nisko.

d) Oglądanie ilustracji przedstawiającej góry.

Załącznik 5:

Dzieci opisują, co widzą na obrazku, jak wyglądają góry, rękami mogą pokazać ich kształt.

e) „Góry z masy solnej” – zajęcie plastyczne.
Dziecko z masy solnej na tekturce lepi góry, a następnie łączy je w krajobraz górski. Do zabawy można zaprosić rodzeństwo.

Przepis na masę solną:
1 szklanka mąki,
1 szklanka soli,
ok. 0,5 szklanki wody.

f) Obejrzenie filmiku – Bezpieczeństwo dzieci w górach:

Po raz czwarty odtworzenie jednej zwrotki piosenki „Zabawa w pociąg” i ogłoszenie stacji.

STACJA IV

a) Naszą podróż kończymy w wesołym miasteczku, na huśtawce – dziecko z rodzicem lub rodzeństwem siadają naprzeciw w siadzie skrzyżnym, podają sobie ręce i przeciągają się wzajemnie to w jedną, to w drugą stronę.

b) Jakie atrakcje czekają cię w wesołym miasteczku?

Załącznik 6:

zał.6

Drodzy Rodzice!
Nie ma chyba lepszego sposobu na oderwanie się od codzienności, niż zabawa. Zbliżające się wakacje to doskonała okazja do tego, by się dobrze bawić. Niezależnie od tego czy będziemy szaleć na karuzeli, pływać łódką po wodnym torze czy jeździć rollecoasterem, jednego możemy być pewni – polskie parki rozrywki oferują całą masę atrakcji, tak dla dzieci, jak i dla dorosłych. Przedstawiamy niektóre z nich:

1. Energylandia: Rodzinny Park Rozrywki w Zatorze
2. Legendia: Śląskie Wesołe Miasteczko Chorzów
3. Łeba Park
4. Park Miniatur Świat Marzeń Inwałd
5. JuraPark Bałtów
6. Majaland Kownaty: „bajkowy” park Kownaty
7. JuraPark Krasiejów
8. Rabkoland – Rabka
9. Lunapark Sowiński – Władysławowo
10. Mega Park – Grudziądz
11. Zaurolandia w Rogowie
12. Western City – Karpacz
13. Leśny Park Kultury i Wypoczynku Myślęcinek

c) Wysłuchanie opowiadania ,,Wakacje Oli” – autor nieznany.

,,Wreszcie wakacje” – powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze. To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości.
,,Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę”- powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować .
Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata?
Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.

– Wypowiedzi na temat przygody Oli,
– ustalenie wspólnie z rodzicem postępowania dziecka w razie zagubienia się na wakacjach (na plaży, w sklepie, ulicy),
Rodzic sprawdza, czy dziecko wie jak się nazywa, w jakiej miejscowości mieszka.

d) Zachęcamy do wysłuchania i śpiewania piosenki „Bezpieczne wakacje”:

 

DO ZOBACZENIA WE WRZEŚNIU!

Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 22 czerwca 2020

Przedszkole Publiczne w Łaszewie na facebooku