ZDALNE NAUCZANIE 4

Dzień dobry!
Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – materiały przygotowane przez Panią Danutę Pikulską w następnym poście.
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.

Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/obserwujemy-pogode

Materiał do zajęć zdalnych

grupa : Biedronki, Żabki

Tydzień
14.04 -17.2020 rok

Opracowały: Maria Jolanta Czepek, Mirosława Urbańska

BLOK TEMATYCZNY : WIOSNA NA WSI

Cele główne

1. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).
2.Wzbogacanie wiedzy o zwierzętach żyjących w wiejskiej zagrodzie.
3. Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
4. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania i liczenia.
5. Rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki.
6. Doskonalenie sprawności manualnej.

Jeden tydzień się kończy kolejny rozpoczyna, dziś kochane dzieciaki, na wiejskim podwórku zabawa się zaczyna. Do dzieła!!

1. Drodzy Rodzice prosimy w miarę możliwości o przeszukanie własnej lub dziecka biblioteczki, będą nam potrzebne kolorowe ilustracje dotyczące zwierząt na wsi. Dziękujemy! Jeśli się nie udało znaleźć książeczek to skorzystajcie z ilustracji. Załącznik nr 1 na dole strony.
Uwaga! Czytamy zagadki, dziecko podaje odpowiedź i wskazuje ilustracje w książeczce na której zwierzątko się znajduje. Po jej rozwiązaniu, dziecko może naśladować jego głosy, może również pokazać jak dane zwierzątko porusza się. Brawo!

ZAGADKI:

Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna.
Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa. (kaczka)

Zagdaka to będzie nie długa,
wlazł sobie na płotek i mruga. (kot)

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi.
Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi. (kura)

Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,
dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka. (pies)

Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku.
Potem budzi innych, swoim kukuryku! (kogut)

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana. (świnia)

Lubi owies, lubi siano
w stajni rży i parska rano. (koń)

Duża i łaciata, na zielonej łące.
Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce ( krowa)

2. A teraz będziecie śpiewać i liczyć kaczątka.
Proszę o włączenie piosenki „Pięć małych kaczątek – Nauka liczenia”. Dzięki tej piosence nauczycie się liczyć do pięciu. Wiemy, że niektórzy z Was potrafią liczyć do dziesięciu i więcej, ale pobawcie się przy piosence.
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=7ufvgExIldU

3. A oto jeszcze jedna zagadka
Duża i łaciata, na zielonej łące.
Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce. (krowa)
Praca plastyczna – Krówka z odbicia dłoni
Rodzice : Wykonajcie prosimy zadanie plastyczne z dziećmi (potrzebne materiały: biała, czarna i różowa farba, kartka z bloku technicznego lub rysunkowego). Załącznik nr 2 na dole strony.
Oto zadanie:
„Rączkę w białej farbie maczamy, na kartce odciskamy i już kontury krówki mamy” (oczywiście jak to zwierzątko będzie na koniec wyglądało – to Wasza wyobraźnia musi zadziałać). Jesteśmy przekonane, że przepięknie wyjdą Wasze prace. Brawo nasze maluszki!

4. Teraz trochę ruchu! Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”.
Dzieci biegają w tempie podanym na instrumencie (garnek, łyżki, pałka). Rytm można także wyklaskać. Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegną w umiarkowanym tempie. Na hasło: Koguty – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta.

5. W zagrodzie Małgosi – bajeczka ortofoniczna.
Rodzice proszę przeczytajcie treść bajeczki, a dziecko niech naśladuje odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

6. A teraz pobawcie się w koniki.
Proszę Rodziców o włączenie piosenki „Koniki”. Pamiętacie jak bawiliśmy się przy tej piosence? Kładziemy rączki na bioderka i ruszamy!
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

7. Co nam dają zwierzęta? – zabawa dydaktyczna.
Prosimy o przygotowanie koszyczka czy innego pojemnika i włożenie do niego mleka, sera, jajka, wełny, szynki, piórka. Dzieci losują poszczególne produkty, mogą mieć zasłonięte oczy, rozpoznają je po dotyku, węchu i je nazywają. Po rozpoznaniu możemy dalej bawić się tymi produktami. Zadajemy przeróżne pytania dotyczące koloru, kształtu, wykorzystania produktu, który został przez dziecko odgadnięty np. jajko: kolor – biały, kształt – podłużny, wykorzystanie – jajecznica itp.

8. Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko.
Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

9. Co to za zwierzę? – zabawa słuchowa
Drodzy rodzice proszę o włączenie odgłosów zwierząt w wiejskiej zagrodzie:
https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Dzieci słuchają odgłosów zwierząt wiejskich rozpoznają je i próbują wyliczyć razem z rodzicem, jakie zwierzątka usłyszały.

Załącznik nr 1 – plansza „Na wiejskim podwórku” do zadania nr 1.
Załącznik nr 2 – praca plastyczna – Krowa z odbicia dłoni do zadania nr 3.

Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 14 kwietnia 2020

Ikonka facebooka
Przedszkole Publiczne w Łaszewie na facebooku
Skip to content