ZDALNE NAUCZANIE 5

Dzień dobry!
Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – materiały przygotowane przez Panią Danutę Pikulską w następnym poście.
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.

Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/jestem-malym-ekologiem

Materiał do zajęć zdalnych

grupa : Biedronki, Żabki

Tydzień 20.04 – 24.04.2020 rok

Opracowały: Maria Jolanta Czepek, Mirosława Urbańska

BLOK TEMATYCZNY : DBAMY O PRZYRODĘ

Cele główne:
1.Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).
2.Kształtowanie prawidłowej postawy wobec przyrody.
3.Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość otoczenia.
4.Uwrażliwianie na utrzymywanie porządku oraz segregację śmieci.
5.Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
6.Rozwijanie twórczego myślenia i sprawności rąk.

Nasza Ziemia jest radosna
Bo już przyszła piękna wiosna.
Cudowne rośliny kwitną
I myślą, że nigdy nie znikną.

Drodzy Rodzice i Dzieci!
Pogoda coraz ładniejsza, słońce wyżej, więcej zieleni, zapraszamy na chwile relaksu wokół własnej posesji.

1. Poznajemy rośliny z najbliższego otoczenia
(zabawa badawcza na powietrzu z elementami obserwacji).
Dzieci szukają i opisują znalezione na posesji rośliny: określają, który kwiat jest duży a który mały, określają kolor, zapach, liczą kwiaty; określają, które drzewo jest najwyższe a które najniższe, liczą drzewa i krzewy.

2. Pośpiewajcie z rodzicami lub rodzeństwem piosenkę „Maszeruje wiosna”. Podczas śpiewania możecie maszerować i ilustrować ruchem słowa piosenki.
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=eVX4Nk7D1Xc

3. Praca plastyczna, którą możecie wykonać wspólnie ,,Wiosenny kwiat”.
Prosimy o przygotowanie paseczków z kolorowego papieru, kartki z bloku, klej, może być również nakrętka po soku. Poniżej rysunek (załącznik nr 1) uwzględnia dwa kolory, oczywiście wasze prace mogą mieć wiele połączonych kolorów. Wierzymy, że prace będą cudne, jak zawsze! Brawo Maluszki!

4. A teraz troszkę zabawy ruchowej „Nasiona i kwiaty” z wykorzystaniem instrumentu (może być garnek, łyżki, pałka).
Rodzice poproście, aby dzieci wyobraziły sobie, że są nasionami, które rozsiewa wiatr i z których wyrosną piękne kwiaty. Następnie akompaniujcie do zabawy na instrumencie. Dzieci zgodnie z muzyką (marsz, bieg) poruszają się po pokoju (zabawę można też przeprowadzić na świeżym powietrzu). Podczas przerwy w zabawie, dzieci zatrzymują się, kucają i powoli wstają ze złożonymi przed sobą dłońmi, które na koniec podnoszą do góry i rozchylają na boki, naśladując rozkwitające kwiaty.

5. Drodzy Rodzice pozwólcie dzieciom na założenie własnej hodowli np. cebuli lub fasoli (do wyboru).

Sadzimy cebulę:
Potrzebna będzie: doniczka, ziemia, cebulka, konewka lub inne naczynie z wodą.

Ustalamy wspólnie z dzieckiem kolejność działań podczas sadzenia cebuli. Następnie pod kontrolą rodzica dziecko przystępuje do działania: wsypuje ziemię do doniczki, sadzi cebulę, podlewa, ustawia doniczkę na parapecie.

Zakładamy hodowlę fasoli:
Co jest potrzebne?
– 3 nasiona fasoli
– słoik 0,25 l
– podstawka – miseczka pod słoik
– gaza
– gumka recepturka

Sposób przygotowania:
Za pomocą gumki umocuj gazę na słoiku w ten sposób, by wewnątrz słoika stworzył się z niej „dołek”. W dołku umieść 3 ziarenka fasoli. Nalej do słoika tyle wody, by ziarna były w niej prawie całkiem zanurzone. Codziennie sprawdzaj, czy jest odpowiednia ilość wody, dolewaj jeśli będzie trzeba. Kiedy pojawią się korzenie, nie całe ziarno musi być w wodzie – wystarczy, by korzenie były w niej zanurzone.

Czekajcie na rozwój roślin. Jak przystało na prawdziwych ogrodników dbajcie o swoje roślinki. Pamiętajcie, aby podlewać cebulkę i dolewać wody do słoika z fasolką. Codziennie obserwujcie jak rosną.
Gdy szczypiorek już urośnie, to przygotujcie wspólnie z mamą lub tatą kanapki albo twarożek z samodzielnie wyhodowanym szczypiorkiem. A fasolce zróbcie zdjęcie na pamiątkę waszej pierwszej wyhodowanej roślinki.

6. Znacie niektóre rośliny i zwierzęta, potraficie dbać o nie, ale żeby nasza planeta Ziemia była piękna i czysta musimy się o nią troszczyć.

W jaki sposób możemy pomagać naszej planecie?
Posłuchajcie piosenki: Śpiewające Brzdące – Nasza planeta

Powtarzajcie rymowankę:
O przyrodę bardzo dbamy.
Śmieci do kosza zawsze wrzucamy.

Drodzy rodzice, prosimy pokażcie dzieciom pojemniki lub worki na odpady w trzech kolorach (żółtym, zielonym i niebieskim). Wyjaśnijcie przeznaczenie poszczególnych pojemników: żółty – plastik, zielony – szkło, niebieski – papier, makulatura).
Wskażcie dzieciom na konkretnych przykładach (np. butelka, kubek po jogurcie, gazeta), do którego pojemnika, jakie odpady wrzucamy.
Można wykorzystać ilustracje – załącznik nr 2.

7. A teraz zabawa „Śmieciarki”.
Prosimy o przygotowanie pojemników lub worków w trzech kolorach : żółtym, zielonym, niebieskim i rozłożenie na podłodze śmieci : kubeczków po jogurtach, butelek plastikowych, butelki szklanej, słoików, gazet, kartoników itp.
Dzieci zamieniają się w „śmieciarki” jeżdżą po pokoju i szukają śmieci. Zbierają jeden przedmiot i zatrzymują się przy właściwym pojemniku. Rodzic pyta, z jakiego tworzywa jest ten śmieć i sprawdza czy prawidłowo dziecko odszukało pojemnik. Zabaw trwa do momentu, aż wszystkie śmieci zostaną posegregowane.
Zabawę można przeprowadzić na podwórku i wykorzystać prawdziwe pojemniki na śmieci.

8. Obejrzyjcie filmik: Recykling – Mamo tato co wy na to?
Na początku filmiku mali wykonawcy śpiewają piosenkę i tańczą, posłuchajcie i wspólnie z nimi zatańczcie.
link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=6erEdBj_v00

9. Kiedy odpady są posegregowane można z nich zrobić nowe rzeczy.
Proponujemy, abyście z odpadów zrobili instrument muzyczny – grzechotkę.
Potrzebna będzie butelka po jogurcie i wszystko co wydaje jakiś dźwięk: makaron, groch, ryż, fasola. Powodzenia!
Instrument przez was wykonany będziecie mogli wykorzystać podczas różnych zabaw muzycznych i ruchowych.

10. A teraz przygotujcie kredki i wykonajcie zadanie.
Największy kosz pokolorujcie na żółto, a najmniejszy na niebiesko. Policzcie wszystkie kosze.
Załącznik nr 3 na dole strony.

11. Kochane Maluszki wiecie jak dbać o rośliny i zwierzęta, potraficie segregować śmieci, a więc zasłużyliście na medal – Przyjaciel przyrody. Brawo!!!
Załącznik nr 4 na dole strony.

Załączniki:

Zadanie nr 3

Zadanie nr 6

Zadanie nr 10:

karta pracy

Zadanie nr 11

 

 

Drodzy Rodzice w wolnym czasie pobawcie się z dziećmi wierszykami.

Oto nasze propozycje:

RĄCZKI, NÓŻKI”

Rączki robią klap, klap, klap
Nóżki robią tup, tup, tup
tutaj swoją główkę mam,
a na brzuszku sobie gram.
Buźka robi: am, am, am
Oczka patrzą tu i tam
Tutaj swoje uszka mam,
a na nosku sobie gram.

Ilustrujemy ruchem, gestem treść wiersza, rodzic recytuje cały wiersz, dzieci uzupełniają wypowiadając: „klap, klap, klap”, „tup, tup, tup”…

JEDZIE POCIĄG

Jedzie pociąg – fu, fu, fu
Trąbka trąbi – tru, tu, tu
A bębenek – bum, bum, bum
Na to żabki – kum, kum, kum…
Woda z kranu – kap, kap, kap
Konik człapie – człap, człap, człap
Mucha brzęczy – bzy, bzy, bzy
A wąż syczy – sss, sss, sss…

Dzieci ilustrują ruchem, gestem treść wierszyka, rodzic recytuje cały wiersz, dzieci uzupełniają wypowiadając: „fu, fu, fu”, „tru, tu, tu”…

CO MÓWIĄ ZWIERZAKI?

Co mówi bocian, gdy żabę zjeść chce?
Kle kle kle
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum?
Kum kum kum
Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła?
Kwa kwa kwa
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał?
Miau miau miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko?
Ko ko ko
Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku?
Ku ku kukuryku
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce?
Mee mee mee
Co mówi krowa, gdy brakuje jej tchu?
Mu mu mu
Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia?
Kra kra kra
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał?
Hau hau hau
Co mówi baran, gdy jeść mu się chce?
Bee bee bee
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie maja głosu.

Dzieci ilustrują ruchem, gestem treść wierszyka, rodzic recytuje cały wiersz, dzieci uzupełniają wypowiadając: „kle, kle, kle”, „kum, kum, kum”.

KOGUT” – W. Chotomska

To jest taki budzik,
który rano budzi ludzi.
– Jak ich budzisz, koguciku?
– Pieję głośno:
Kukuryku!

Dzieci naśladują pianie „kukuryku”, potem dotykają czubkiem języka dolne i górne zęby „kogut spaceruje po płocie”.

Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 20 kwietnia 2020

Ikonka facebooka
Przedszkole Publiczne w Łaszewie na facebooku
Skip to content