ZDALNE NAUCZANIE 6

Dzień dobry!
Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – materiały przygotowane przez Panią Danutę Pikulską w następnym poście.
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.

Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/kto-ty-jestes

Materiał do zajęć zdalnych
grupa : Biedronki, Żabki
Tydzień 27.04 – 30.04.2020 rok
Opracowały: Maria Jolanta Czepek, Mirosława Urbańska
BLOK TEMATYCZNY : MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

Cele główne:
1. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych. Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).
2. Rozbudzanie zainteresowań najbliższą okolicą.
3. Określanie położenia: blisko, daleko.
4. Dbanie o piękno najbliższego otoczenia.
5. Zachęcanie do estetycznego wykonania pracy i oszczędzania materiału.
6. Określanie kształtów: prostokątny, kwadratowy, trójkątny, okrągły.
7. Poznanie symboli gminy, w której mieszka dziecko.

Drodzy Rodzice w kolejnym bloku naszej zabawy i pracy skupimy się na tym co dla Waszych pociech jest bardzo ważne i bliskie ich sercu – to miejscowość i jej okolice, w której wzrastają dzień po dniu. Tu doświadczają wszystkiego co je interesuje, co je bawi i uczy, co pozwala im czuć przynależność do ich rodziny i miejsca zamieszkania.

1. Moja okolica mnie zachwyca! Jeśli okolica, to oczywiście wycieczka !
Rodzice, zachęcamy do odbycia wycieczki po najbliższej okolicy.
W czasie spaceru niech dzieci wypatrują charakterystyczne budynki i miejsca,
które może poznały już wcześniej, odwiedzały razem z Wami.
Dzieci obserwują, Rodzice zadają pytania dotyczące danego obiektu, miejsca. Jeśli to możliwe pozwólcie zrobić dziecku zdjęcia z wycieczki, nie tylko obiektom. Na zdjęciach mogą być dzieci z rodzicami. :):)
Pytania pomocnicze:
a) Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie?
b) Jakiego koloru jest dom: dach, okna, ściany?
c) Porównujemy wysokości i wielkości domów : mały, duży, wysoki, niski.
d) W budynkach doszukujemy się figur geometrycznych: okna – prostokąty, koła, kwadraty, dach- trójkąt, drzwi – prostokąt itd.
e) Liczymy z dzieckiem budynki w zasięgu naszego wzroku, jednocześnie pokazujemy liczenie na palcach. Brawo!

2. Wykonujemy pracę plastyczną „Mój dom”
Technika dowolna (farby, pisaki, kredki). Dzieci malują to co ich zainspirowało podczas wycieczki, niech puszczą wodze wyobraźni na pewno będą piękne prace!
Załącznik nr 1.

3. Słuchanie wiersza: ”Mój dom”
Mój dom to rodzina, którą lubię i kocham.
Jest wielki… ale przytulny i przyjazny
Bawię się w nim, uczę i mieszkam…
Jestem miła dla moich bliskich.
Na podwórku szaleją dzieci, a czas nadal leci.
Wiatr wieje i wieje, A ja nadal na dworze szaleję.
I to jest mój wielki dom, Taki jakiego potrzebuję.
Kiedy niebezpiecznie się czuję …
Mama, tata przytuli i powie czule: ,,Kocham Cię”.

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza, omówienie wyglądu domu – mieszkania Zwrócenie uwagi na różne rozumienie znaczenia słowa:

„DOM” – jako rodzina, jako ciepło, jako pomieszczenie, jako budynki.
Rozmowa z dziećmi czy nasz dom jest podobny do domu opisanego w wierszu

Czytanie globalne: DOM, dzielenie na sylaby (1 sylaba) – 3 latki;
dzielnie na głoski (d-o-m), przeliczanie głosek (3 głoski) – 4 latki
DOM

4. Ćwiczenia ruchowo-graficzne: kreślenie w powietrzu obiema rękami sylwety domu.

5. Zabawa ruchowa: „Wracamy do swoich domów” – układamy ze skakanek lub sznurka: trójkąt, kwadrat, prostokąt, koło. Przy akompaniamencie grzechotki dzieci poruszają się podskokami po pokoju. Rodzic po uciszeniu grzechotki, podaje polecenie np. okna, dach, drzwi, komin, itp. Dziecko stara się wskoczyć do figury przypominającej ten kształt.

6. Ćwiczenia językowe
Rodzic mówi: Lubię mój dom, bo… (oczywiście ukierunkowuje dziecko)
Dziecko dopowiada np. Jest w nim zawsze mama i tata.
Razem bawimy się, sprzątamy. Oglądamy telewizję chodzimy na wycieczki itd.

7. Herb naszej gminy.
Rodzice, prosimy o przeczytanie dzieciom poniższego tekstu.

Mieszkacie w różnych miejscowościach, ale w tej samej gminie. A czy wiecie jak nazywa się nasza gmina? Nazwa gminy pochodzi od największej wsi. Większość gmin ma swój herb. Nasza gmina też ma swój herb. Czy wiecie co to jest herb?
Herb to znak danego terenu z pasującymi do niego elementami. Umieszczony jest na specjalnej tarczy.
Jeżeli mieszkacie w Bartniczce, to herb naszej gminy można zobaczyć przed jej urzędem. A jeśli mieszkacie w innych miejscowościach i nie wybieracie się w najbliższym czasie na wycieczkę, to herb można zobaczyć w internecie albo poniżej w załączniku nr 2.
Jeżeli znacie już herb naszej gminy to odpowiedzcie na pytania:
1. Jakiego koloru jest tło tarczy?
2. Ile sęków ma pień?
3. Ile owadów jest na herbie?
4. Czy znacie te owady?
Poradziliście sobie doskonale. Jesteście dzielnymi mieszkańcami gminy Bartniczka. Brawo!

8.Wykonanie albumu ze zdjęć zrobionych przez dzieci na spacerze po najbliższej okolicy.
Bardzo lubimy oglądać zdjęcia w telefonie, na komputerze.
Proponujemy wykonanie wspólnie z Rodzicami albumu ze zdjęciami, które zrobiliście na wycieczce. Poproście o wydrukowanie zdjęć z komputera. Do swojego albumu możecie zrobić ładną okładkę. Gdy wrócicie do przedszkola będziecie mogli pochwalić się swoimi albumami.

Załącznik nr 1 do zadania 2.

Załącznik nr 2 do zadania 7.

Wiemy jak bardzo kochacie swoich Rodziców, no i oczywiście jak Rodzice bezgranicznie kochają Was, aby umilić ten wspólny czas proponujemy Wam zabawy kulinarne. Smacznego!

Zabawy kulinarne:

Przepis obrazkowy na sałatkę warzywną
https://akademia.pwn.pl/view/5068205f-a381-3a8e-ab2a 59f8f2138080/36693/Zdrowy%20przedszkolak_Salatka%20warzywna%20z%20serem%20feta_przepis%20obrazkowy.pdf

Przepis obrazkowy na sałatkę owocową
https://akademia.pwn.pl/view/b465241a-4169-3875-b61c-a64359df3a60/36692/Zdrowy%20przedszkolak_Salatka%20owocowa_przepis%20obrazkowy.pdf

Przepis obrazkowy na kanapki
https://akademia.pwn.pl/view/aa1ae34a-2ef0-36c6-8005-d61ed51f9605/36691/Zdrowy%20przedszkolak_Kanapki_przepis%20obrazkowy.pdf

Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 27 kwietnia 2020

Ikonka facebooka
Przedszkole Publiczne w Łaszewie na facebooku
Skip to content