ZDALNE NAUCZANIE

Dzień dobry!

Pszczółki – 6 latki – Pani Aneta Aniszewska założyła pocztę do której login i hasło otrzymali rodzice. Tam nauczyciel realizuje podstawę programową z obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego.
Motylki – 5 latki – mogą korzystać z materiałów przygotowanych dla innych grup.
Biedronki – 4 latki i Żabki – 3 latki – materiały przygotowane przez Panią Mirosławę Urbańską i Panią Marię Jolantę Czepek w załączniku.
Zajączki – 3-5 latki – Pani Karolina Mey utworzyła grupę na facebooku i tam przygotowuje materiały.

Zachęcamy, aby korzystać z materiałów https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00

Materiał do zajęć zdalnych

grupa : Żabki, Biedronki

Tydzień
25.03 – 27.03.2020 rok

Opracowały: Mirosława Urbańska , Maria Czepek

BLOK TEMATYCZNY : MARCOWA POGODA
Cele główne

1.Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
Dziecko samodzielnie ubiera się i wykonuje czynności higieniczne (mycie rąk, buzi i zębów).
2.Zainteresowanie dzieci różnymi zjawiskami atmosferycznymi
występującymi w przyrodzie na wiosnę
3.Poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu marcu

Drodzy Rodzice przeczytajcie poniższe zadania Waszym pociechom , wspólnie bawcie się i uczcie ! Cieplutko pozdrawiamy! Wychowawcy!

Rozwiązujemy zagadki
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej
mocy.
SŁOŃCE

Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
Będzie z niej padał deszcz.
CHMURA

Gdy spadnie po raz pierwszy, świat robi się bielszy.
Wyciągamy narty, sanki, dzieci lepić
chcą bałwanki.
ŚNIEG

Kropelki wody na głowy padają.
Wszyscy przed nimi pod dach uciekają.
DESZCZ

Jasny zygzak na ciemnym niebie,
Może podczas burzy przestraszyć i ciebie!
PIORUN, BŁYSKAWICA

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha,
szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie?
WIATR

Czytamy i omawiamy wierszyk „MARZEC’’

Marzec ma ogromny garniec.
Mieszka w nim przez całe noce,
Wieje w garncu nieustannie
Syczy coś i bulgocze.
Powiedź, Marcu,
Co masz w garncu?
Mam składniki różnorodne:
Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
Chmury, słońce, śnieg i wodę
z nich przyrządzam Wam pogodę.

Rozmowa na temat wiersza:
1. Jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec?
2. Jaką potrawę ugotował?
3. Jakie zmiany zachodzą w pogodzie wczesną wiosną?

Zabawa twórcza- Marcowe odgłosy
Będą wam potrzebne kawałki papieru A4 lub gazety, butelka
Dzieci próbują naśladować odgłosy przyrody, korzystając z dostępnych materiałów. I tak, gniotąc papier albo trąc dłońmi o siebie, naśladują szum wiatru; dmuchając w otwór butelki i improwizując melodycznie na głosce u – gwizd wiatru; stukając palcami w papier – krople deszczu

Gotujemy „zupę marcową”

(obrazki zjawisk atmosferycznych i warzyw poniżej, można wydrukować, porozcinać następnie wykonać poniższe zadanie)

Pytamy dzieci : Co wrzucamy do garnka jak chcemy ugotować zupę warzywną.
Dzieci wymieniają składniki. A teraz przygotujemy przepis na „zupę
marcową”. Spośród kartoników, które dostaniecie, wybierzcie te, które
waszym zdaniem należą do składników zupy marcowej i wrzucajcie do zabawkowego garnka

Tak jak w garnku z zupą są wymieszane różne warzywa, tak wczesną wiosną pogoda bywa kapryśna i zmienna.

Dzieci rozmawiają z Rodzicem na temat ,,Marcowej pogody”

Rodzic zadaje pytania:
Jakie zjawiska atmosferyczne można zaobserwować w marcowej pogodzie?
Próba wyjaśnienia przez dziecko przysłowia „W marcu jak w garncu”.

A teraz poćwiczymy rączki dzieci
Potrzebna będzie folia bąbelkowa cienka i gruba ( może gdzieś się znajdzie w domu 🙂 )
Dzieci dotykają folii bąbelkowej, porównują wielkość kółeczek. Naciskają je palcami, zgniatając. Starają się zgnieść jak najwięcej deszczowych kropel.

Wykonajcie pracę plastyczną (chmura poniżej)
Potrzebna będzie plastelina, waciki kosmetyczne, klej
Dzieci przyklejają waciki kosmetyczne na rysunku chmury, a na krople deszczu przykleją plastelinę. Można też pokolorować kredkami lub pomalować farbami. Jeżeli nie macie Państwo możliwości drukowania to obrazek można narysować odręcznie.

Quiz „ Prawda czy fałsz?”
Dajemy dziecku dwie kartki. Na jednej jest narysowana buzia uśmiechnięta, a na drugiej smutna. Buzia uśmiechnięta oznacza, że zgadza się z wypowiedzią Rodzica, a smutna, że się nie zgadza.
– W marcu jest zawsze słonecznie.
– W marcu może przydać się parasol.
– W marcu może padać deszcz.
– Symbolem deszczu są kropelki.
Zakończenie zajęć tygodniowych

Czas, kiedy zamknięte są placówki oświatowe, to czas trudny, ale spróbujmy go dobrze wykorzystać. Dlatego przedstawiamy zestaw źródeł, z których możecie Państwo skorzystać podczas zabawy z dziećmi.

Karty pracy dla 3, 4, 5, latka, przedszkolaków i uczniów do druku za darmo
https://eduzabawy.com/karty_pracy/
Zajęcia sportowe: http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/16/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-1/?utm_source=FreshMail&utm_medium=email&utm_campaign=31_96_Zdrowo_i_Sportowo_2019_2020_z_dnia_16.03.2020

Ponad 50 pomysłów na zabawy w domu z dziećmi


https://eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne?fbclid=IwAR15SX0asD7qilPdEvY_8hgmMEwJBjz6gPa4B6jw4zzrRKbD8_9IBflKKDo

W czasie deszczu dzieci się nie nudzą. 27 inspirujących zabaw w domu!



https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawy-dla-2-3-latka/

Karty pracy z literami i cyframi do druku


propozycje książkowe: http://www.maluszkoweinspiracje.pl/
trochę matematyki: https://szaloneliczby.pl/przedszkole/
https://www.vogue.pl/a/empik-bezplatnie-udostepnia-audiobooki-i-ebooki
Pozdrawiamy Was serdecznie.

Załączniki do bloku tematycznego Marcowa pogoda.

Opublikowane przez: Aneta Aniszewska, dnia: 25 marca 2020

Przedszkole Publiczne w Łaszewie na facebooku